söndag 5 februari 2012

köld

Djur i all ära, hur mysigt som helst, men även ett stort ansvar. Dagens inlägg går till det vi i vår familj grunnat på hela natten:

Hur mycket kyla tål en katt?

Där vi bor finns det gott om katter, själv har vi ju två som ni vet

och i natt fick vi en till som gäst.

En mager, trött, hungrig och jättetörstig katt stod och väntade på oss när vi kom hem igår kväll.
Den katten har aldrig kommit fram till oss tidigare, men igår kom den och haltade. 

Kall om tassarna. 

Ingen ägare hemma på ett par dagar och -20 på natten.
"Jaja, du får väl komma in". Hela kvällen gick åt att gossa, mata och värma den lilla vännen.
Har faktiskt aldig sett en katt äta så mycket.

En mycket tjurig katthona hade vi den kvällen...



grannens hämska katt kände hon doften av. grrr, men det får hon ta.
Jag vet, jag vet, man ska inte ta in andras katter...
men i det här fallet kändes det verkligen som om han bad om lite värme och kärlek.
Det fick han och nu vid lunch ville han ut igen.

Härligt, den har tinat.



Så har vi det, så någon tid att sy blev det inte den här helgen,
för snart skall vi till min underbara farmor och hälsa på.

Hoppas ni alla får en skön söndagskväll.

Kram kram Malin


8 kommentarer:

Handgjorda drömmar sa...

Vad du är go!! Vi tog hand om en katt för några år sedan, som var mager o frusen... Hade inte hjärta att skicka iväg honom - så jag förstår dig verkligen :) Vi tog in honom och matade o värmde honom.
Vi hade tyvärr så små (och inte alltid snälla...) barn då, så vi kunde inte behålla honom, men han bor numera hos grannen!! Lagom tjock och välmående :)
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

verkligen fint gjort! Har också funderat ibland på hur mycket de tål:)
ha en fin dag! kram

Vardaxlyx sa...

HIhi såå snäll du är =) Vill springa in och önska dig en kanon trevlig måndag! Kramkram i massor!

Anette sa...

Så underbart att höra!
Du gjorde helt rätt, vad jag inte kan förstå är folk som tror att katter klarar sig själva ute i både kyla och utan mat...

Ha det gott!

Fröken Foto sa...

Å gulliga ni, så roligt att det finns fler som tänker som jag ;)

Fröken Foto sa...

Tack för att ni skriver! Kram kram

CreandoPhoto sa...

Åh, fy rackarns! Vilken tur att ni finns. Stackare. Jag vet ju bara hur Myggan mår i kylan. Det spränger ju i hennes tassar så det blir bara korta turer utomhus. Har ni sagt till grannen vad ni tycker+
Kramar

Fröken Foto sa...

Ja, Kicki, det är meddelat och jag tror (hoppas) det kommer hända saker... för vi är sådana där riktigt jobbiga grannar som inte lämnar något åt slumpen *haha*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...