måndag 19 december 2011

JulKrubba

Varje jul har vi en krubba som vi tar fram, en klassiker som jag haft sedan jag var liten. Mina barn (främst dottern) älskar att leka "mamma pappa barn" med Jesusbarnet. (så mycket att Jesus helt försvann en jul ;)

Dottern kommer hem från skolan med en liten bok hon gjort kring skapelseberättelsen. "Kan vi inte leka med lego, jag skall göra ett stall, ett sånt som Jesusbarnet föddes i." säger hon. Självklart!!! Så årets julkrubba blev i lego inne i mitt underbara växthus som jag köpte i somras.


och här är själva krubban, med stjärnan...



...hede med får...


...tre vise männen med skattkista...



...I staden bor skummisar också såklart...




...men dom tar såklart polismästaren hand om.
Vi hann nätt och jämt bli klara innan det skulle lekas med. Underbara barn!

Hoppas ni alla får en fin julvecka. Kram Malin


Ps. Vet inte om det blir så mycket bloggande för mig i mellandagarna, ska sy sy sy till min butik på Signerat.se  ;)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken kul idé!
Ska visa för ungarna.
Jätte fint.
Kram Anna

vardaxlyx sa...

Hihi fiffig idé tycker! Massa kramar till dig denna tisdag!
Kramkram

Vintage House sa...

Hej
Så läcker:)
ha nu en mysig dag
kram
sandra

CreandoPhoto sa...

Väldigt härlig julkrubba! En av de bästa jag sett faktiskt. Är rätt säker på att chefen där uppe myser också :)
Kramar Kicki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...