tisdag 24 januari 2012

Rosi

Före jul fick min lilla sessa ...

(Wilma alltså)

...halsfluss för första gången, kraftigt och med bara en månads mellanrum till nästa omgång.

Huuu, inte kul alls.

Jaha, så i söndags kväll såg jag tydliga tecken på förstadiet...Å nej, jag kan inte vara hemma från jobbet på onsdag... hur ska jag göra?
(ja alltså, det är klart jag hade gjort ... men första tanken var sån) 

Ja, eftersom jag var ledig mån och tis fick hon också stanna hemma. 
Igår hade hon jätteont och kunde inte prata, men idag är det borta... Jipiiii!!!

Vi lurade hennes lilla kropp på en halsfluss
(kanske ska bli sjuksyster istället...hmmm... nä!) 

Så nu när hon var piggare lekte hon en hel del själv
och sjuksyster (jag) fick ledigt...

Det blev en Rosi

Namnet fick den av att jag tänkte på min lillasyster

Elaine Rose,

faktiskt hela tiden (och det tar lång tid att handsy knäppningen och alla pärlorna;).
Hon flyttade ganska långt härifrån i augusti och syr jättefina klänningar.

Här är några av mina favoriter.
 (det är inte hon på bilderna)

Saknar dig lillasyster!

Det var allt för mig för idag, imorgon blir det jobb jobb jobb,
så nästa inlägg kommer nog inte förrän till helgen.

Önskar er alla en fortsatt fin vecka.

Kram Kram Malin




5 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Väldigt fin bild på lilla fröken. Mycket! Och klänningarna, så kul...det visste inte jag. Den gula där i mitten var ju kanonfin. Ligger i generna det där med kreativitet märker man :)

Kramar Kikci

Vilmas Hus sa...

Fy för halsfluss!! Det gör ju såå ont=)

Hoppas du får en bra jobbvecka!
Kraam!

Fröken Foto sa...

Jo du Kicki, hon har talang den tjejen ;) och Sofie (andra sister yster) målar jättefint!!

Tack Charlotte. ;)

Malin - stärnflocka sa...

Vilka underbara väskor du gör!

Maria - Wikers Liv sa...

Så skönt att Wilma piggade på sig. Och vad bra att du utnyttjade tiden till att sy! Det skulle jag oxå gjort! ;) :)
Njut lördagen!
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...